You need to enable js in your browser settings to properly display the site. Для корректного отображения сайта Вам необходимо включить js в настройках браузера. Для коректного відображення сайту Вам необхідно включити js в налаштуваннях браузера.

Реформа, запропонована учасниками ринку нафтопродуктів, дозволить отримати сумарний ефект для місцевих та центрального бюджетів на рівні 8,4 млрд. грн. Проте Кабінет міністрів України та Міністерство фінансів України демонструють бездіяльність щодо реформування системи оподаткування нафтопродуктів, зокрема щодо ліквідації акцизного податку на роздрібну торгівлю.

Таку думку висловили найбільші гравці українського ринку нафтопродуктів під час конференції у четвер, 10 листопада. ГК «SOCAR Україна» представляв Михайло Третяков, начальник юридичного департаменту.

Оператори нагадали, що навесні 2016 року вони виступали з ініціативою скасувати в Податковому кодексі роздрібний акциз, впроваджений навесні 2015 року без будь-якого обговорення з парламентом, учасниками ринку та громадськими організаціями. При цьому пропонується пропорційно підвищити базовий акциз, який стягується при імпорті та виробництві нафтопродуктів. Щоб зберегти принцип децентралізації та обсяги коштів місцевих бюджетів, було запропоновано передбачити в Бюджетному кодексі механізм розподілу акцизу по місцевих бюджетах на базі даних ДФС з касових апаратів про обсяг проданого пального на кожній АЗС (така база даних підтримується Державною фіскальною службою).

У рамках спеціально створеної робочої групи під керівництвом заступника міністра фінансів Є. Гапінуса були розроблені пропозиції щодо впровадження цієї ініціативи, яку на сьогоднішній день підтримують: Державна фіскальна служба, Комітет Верховної Ради з податкової та митної політики, Антимонопольний комітет України, Київська державна міська адміністрація, Об’єднання нафто- та газотрейдерів.

Згідно з розрахунками учасників ринку, в результаті запропонованої реформи Державний бюджет України зможе отримати 5,3 млрд грн додаткових надходжень від акцизного податку. При цьому завдяки удосконаленню адміністрування місцеві бюджети отримають приріст надходжень акцизного податку в розмірі 1,9 млрд грн, а Держбюджет отримає 1,2 млрд грн додаткових надходжень із ПДВ. Сумарний ефект для місцевих та центрального бюджетів становить 8,4 млрд грн.

Нафтотрейдери заявили, що роздрібний акциз є корупційним податком, який призвів до стрімкого підвищення обсягів нелегальної торгівлі бензином, дизельним паливом та зрідженим паливом. Торгуючи виключно за готівку та без касових апаратів, нелегальні АЗС генерують мільярдні обсяги корупційних коштів, які спрямовують на підкуп посадових осіб різних відомств для отримання можливості здійснювати свою незаконну діяльність. На думку учасників пресс-конференції, сумлінні оператори ринку опинились у дискримінаційних умовах, оскільки змушені сплачувати роздрібний акциз та втрачати обсяг збуту у нерівній конкурентній боротьбі з нелегалами.

«Незважаючи на виключно позитивний та багатосторонній ефект запропонованої реформи, Кабінет міністрів України в особі Міністерства фінансів України не вживає жодних дій щодо її впровадження, не висловлює конструктивних зауважень та не пропонує альтернативних кроків для виправлення ситуації. Подальший саботаж призведе до зростання втрати бюджету на всіх рівнях і до подальшого зростання «тіньового» сегменту ринку моторного пального. Учасники ринку закликають відповідальних посадовців Кабінету міністрів та Міністерства фінансів до відновлення конструктивного діалогу для переходу на європейську систему оподаткування нафтопродуктів та ліквідації деструктивного і «корупційного» роздрібного акцизу», – зазначається у заяві операторів ринку.