You need to enable js in your browser settings to properly display the site. Для корректного отображения сайта Вам необходимо включить js в настройках браузера. Для коректного відображення сайту Вам необхідно включити js в налаштуваннях браузера.

За  діючої суспільно-політичної ситуації в Україні платформою для розвитку та підтримки суспільства є культурні ініціативи. Одним з різновидів таких ініціатив є паблік-арт – демонстрація мистецтва не у музейному середовищі, а у місцях повсякденного відвідування людей, наприклад, таких як автозаправки.

В Україні яскравим прикладом такого паблік-арту став проект, у якому українські художники «одягнули» автозаправні комплекси азербайджанського бренду SOCAR у вишиванки. Нове оздобленння автозаправних комплексів дуже гармонійно поєдналося із азербайджанським символізмом в екстер’єрі та інтер'єрі АЗК. Приклад тому – присутність на кожній АЗС витонченого килимУ ручної роботи, що означає в східній традиції багатогранність культури. Або, приміром, назва кафе «Buta», що перекладається як «благополуччя» і містить у собі іманентний культурний меседж, виконуючи функцію оберігу. Таким чином, об'єднавши українську та азербайджанську стилістику, художники проілюстрували як на практиці можливе злиття східної і європейської культури.

Етно-графіті з українським орнаментом на автозаправних комплексах з'явилося на АЗК компанії вздовж траси Київ-Житомир в декількох кілометрах від в'їзду в Житомир, і будуть прикрашати автодорогу у період зимових святок. Мета проекту: у новому ракурсі представити роль мистецтва в об'єднанні різних культур і традицій.

Оригінальне етно-графіті на стінах, фасадах, паливо-роздавальних колонках АЗК SOCAR – результат співпраці 22 художників під кураторством етнографа Галини Самчук. Творцями проектами виступили художники, етнографи, фольклористи, реконструктори українського історичного костюма і навіть студенти Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури України.

Авторам знадобилося 4 дні, 230 балонів фарби і 220 маркерів щоб, використовуючи нетрадиційну техніку нанесення – балони з фарбою і маркери, зобразити на конструкції автозаправки традиційний український орнамент.

«Мистецтво – єдина зрозуміла мову для різних культур. Перетворивши АЗК в майданчик для культурного проекту, ми створив нову платформу для діалогу української та азербайджанської культур, – зазначає Генеральний директор SOCAR Energy Ukraine Ельчін Мамєдов. – Важливо, що ми інтегрували мистецтво в публічний простір, перенісши його з галерей і музеїв у місця повсякденного відвідування людей, якими є автозаправні комплекси».